Ny dator och allhelgona!

Det blev en ny bärbar dator igår, och samtidigt vart man mycket fattigare. Men, men nu har jag iaf en dator som jag kan ta med mig när jag far fram och tillbaka i vårt land. Nu låt det som om jag reser jättemycket, vilket kanske är en sanning med modifikation. Jag åker väl iaf ganska mycket till sommarstugan... ;o)
     Så himla svårt kanske det inte är att gissa vaf jag gjorde igår när jag kom hem från jobbet? Nä, precis jag roade mig med min nya dator (oväntat svar, lr hur?). Det fungerar finfint, lyckades dessutom föra över en hel del information från min staionära som man kan tänkas behöva även på den bärbara. Efter jobbet idag tänker jag dessutom gå till mitt postombud och hämta ut nåt som jag tror är mitt modem till det mobila bredbandet. Så kanske, men bara kanske, har jag internet hemma ikväll! Vi får iaf hoppas det.

SMHI påstod att det skulle komma snö här inatt, men tji fick de! Visst det ösregnade verkligen igårkväll, trodde fanimej inte att jag skulle kunna somna eftersom regnet smattrade som fan på fönstret och plåtfönsterbrädan utanför, var tvungen att stånga ventilen under fönsterbrädan eftersom det tjöt som attan i den. Trodde nog innerst inne att det skulle övergå till snö under natten, men så blev det inte. Men fy vilket trist och tråkigt väder det var när man vaknade då, och är fortfarande för den delen. Det ser helt kolsvart ut ute (kan iofs bero på den mörka filmen på fönstrena här i källaren, men ändå). Får se hur det verkligen ser ut när man går ut sen!

I helgen är det allhelgona och jag beger mig till nordligare breddgrader för att hälsa på släkten. Tror att min farbror SH och hans fru EKH kommer till oss på lördagkväll, kan bli trevligt. Sen lär det väl bli en sväng runt på kyrkogårdarna för att tända ljus på gravarna. Få se om det är snö i år också. I fjol var det snö så mamma och jag bokstavligen följde spåren efter mammas kusin mellan gravarna...

Nä, nu ska jag nog jobba lite.

Adjöken

PEACE!

/JBKD

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0